Trio, prima maşină 100% constănţeană



* Maşina funcţionează cu trei tipuri de combustibili, gaz, benzină şi alcool, şi poate rula cu o viteză de până la 120 km/h
* Prezentarea oficială va avea loc în data de 19 mai


În data de 19 mai va avea loc la Constanţa prezentarea primei maşini construită în totalitate la Constanţa. Realizarea aparţine studenţilor de la Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă, specializarea Automobile şi Autovehicule Rutiere din cadrul Universităţii „Ovidius“ Constanţa.


Pentru a afla mai multe despre automobili, înainte ca acesta să fie arătat în mod oficial am discutat chiar cu iniţiatorul proiectului şi cel care i-a îndrumat şi supravegheat pe studenţi la realizarea maşinii, profesorul universitar dr. inginer Laurenţiu Claudiu Manea. Potrivit acestuia, „maşina este un proiect de-al nostru demarat din dorinţa de a face un automobil de la un capăt la altul. Sursa noastră de inspiraţie a fost «Lăstun-ul». Practic, rădăcinile lui «Trio» pleacă de la un concurs desfăşurat în cadrul facultăţii, în urmă cu patru generaţii, în care ne-am propus revitalizarea a patru autoturisme «Lăstun». Atunci, cel mai bun dintre cele patru a fost dus în atelierul de dinamică al facultăţii, iar cel mai slab performant a fost destinat începerii proiectului pe care îl vom expune pe 19 mai. Cu toate că, în mare parte, componentele lui «Trio» provin de la un «Lăstun», maşina este complet diferită“.


Modelul are trei locuri în faţă, 2,5 metri, trei tipuri de combustibil, respectiv gaz, benzină şi alcool, 35 de cai putere şi poate atinge o viteză de 120 km/h la o motorizare pe benzină şi 60 km/h la o motorizarea cu alcool.


„Noi ne dorim ca maşina să meargă cu alcool şi dacă se poate numai cu alcool fabricat chiar de către posesorul maşinii. Cu alte cuvinte, să îi dăm maşina viitorului proprietar cu tot cu alambic astfel încât tot ce are vegetal prin curte să fie folosit la obţinerea alcoolului pe care, în loc să îl bea, îi poate folosi la alimentarea maşinii“, a mai declarat Laurenţiu Claudiu Manea.


În ceea ce priveşte viitorul conceptului, nu este exclus ca acesta să intre în producţia de serie, mai ales că el este considerat un competitor demn de luat în seamă al marilor companii care livrează automobile pe piaţa constănţean. „Nu ştiu dacă avem noi forţa introducerii maşinii în producţie de serie, dar vrem să atragem atenţia asupra faptului că se poate şi că studenţii constănţeni sunt în stare să gândească şi astfel de proiecte. Este mare să creezi un astfel de automobil la care au lucrat activ aproape 400 de studenţi. De fapt, de aici provine şi numele maşinii, pentru că sunt trei generaţii care au lucrat la ea, are trei locuri şi are sub trei metri“, a adăugat profesorul universitar.


El a mai explicat şi de ce până acum proiectul a fost ţinut secret. „Nu am vrut să dăm publicităţii până acum proiectul pentru că am dorit să îl arătăm în mod oficial pe data de 19 mai, o dată cu susţinerea cursului festiv de către generaţia de studenţi care vor termina facultatea în acest an. Toţi au respectat dorinţa noastră pentru că au înţeles că nu este atât de uşor să realizezi o maşină, mai ales în condiţiile în care conceperea şi realizarea pieselor le aparţine în totalitate“, a încheiat Laurenţiu Claudiu Manea.


Sursa: www.cugetliber.ro

No comments: